• Instagram - Black Circle
  • Facebook - Black Circle
  • Twitter - Black Circle
  • LinkedIn - Black Circle

© 2017 by Event Compass™

February 7, 2017

Please reload

Recent Posts

Event Compass™ gästar vännerna i väst!

September 26, 2017

1/8
Please reload

Featured Posts

Geztio - vårt partnerföretag nu Up & Running!

February 17, 2017

 

Geztio, vår parallella verksamhet som utvecklar en business intelligence-tjänst för besöksnäringen är sedan i slutet av januari 2017 nu Up & Running! Tjänsten lyfter fram tidigare okänd kunskap om gästen och skapar förutsättningar för ökat kundfokus, bättre samverkan och kunskapsbaserad produktutveckling för destinationer och dess olika intressenter.

 

– Geztio har hittat en nisch som kombinerar den snabbväxande besöksnäringen med den digitala utvecklingen och skapat en affärsmöjlighet av detta. Bolaget är först med att i realtid kunna erbjuda både besökare och leverantörer av turismtjänster ny information som förbättrar upplevelsen för gästen och effektiviserar näringen. Vi ser stor potential i deras verktyg, som stärker konkurrenskraften hos destinationer inom besöksnäringen, säger Eva Nordlander, Fund Manager på Almi Invest och en av finansieringspartnerna bakom bolaget.

 

Geztios tjänst baseras på världsledande svensk turismforskning, som undersökt de digitala spår turister lämnar efter sig före, under och efter sitt besök i en destination. Forskarna har utvecklat en metod och datamodell för att få fram nya kunskaper från dessa digitala fotspår.

 

– Nu utvecklar vi vår första produkt som gör det enklare, billigare och snabbare för destinationerna att få ny kunskap i realtid om sina gäster för att förbättra deras upplevelse. Vi är väldigt glada över att ha fått in Almi Invest tillsammans med Tillväxtkassan och Miun Venture som ägare, säger Geztios VD och grundare, OS-bronsmedaljören från Calgary 1988, Lars-Börje ”Bulan” Eriksson.

 

Bolaget har även utvecklat ett webbanalysverktyg och ett mobilt gränssnitt för att kunna kommunicera och distribuera kunskapen i realtid till destinationsbolag, företag och anställda inom en destination. Dessutom kommer tjänsten att göra det möjligt att individanpassa erbjudanden och information från företag till gäst inom en destination.

 

Geztio har lanserat sina första produkterna som ger företag och destinationer tillgång till gästkunskap i realtid på ett helt nytt sätt levererat direkt i mobilen och på webben. Under Q1 2017 kommer kunderna få fram mer gästkunskap och beslutsunderlag i realtid genom produkter som samlar in och analyserar data från sociala medier och webb.

 

Följ den här spännande utvecklingen och testa företagets lösningar på www.gezt.io

 

 

 

 

Spara

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Follow Us
Please reload

Search By Tags
Please reload

Archive
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square